Vertaistapaamiset vastasairastuneille

5.9.2022
Kategoriat: Yleinen

Pohjois-Karjalan neuroyhdistys järjestää syksyllä 2022 Joensuussa vertaistapaamisia hiljattain sairastuneille. Tervetuloa keskustelemaan yhdessä toisten MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastavien kanssa tulevaisuudesta, työelämästä, opiskelusta ja kaikesta, mitä elämään kuuluu. Tapaamisiin sisältyy sekä asiantuntijoiden alustuksia etäyhteydellä että yhteistä keskustelua. Ryhmän tavoitteena on tarjota hiljattain sairastuneille mahdollisuus vertaisten löytämiseen omalta lähialueelta sekä kokemusten jakamiseen toisten kanssa. Ryhmä kokoontuu neljä kertaa, mutta jatkosta on mahdollista sopia, jos ryhmä niin haluaa. Ryhmän tapaamisia ohjaavat Leena Rauvola Pohjois-Karjalan neuroyhdistyksestä sekä järjestösuunnittelija Sari Raitakari Neuroliitosta. Tapaamisissa on kahvitarjoilu.

Paikka: Opintokeskus Sivis, ryhmätila (Kauppakatu 27 b A 39, Joensuu)

Ajankohdat:

• ti 18.10. klo 18-19.30 Jaetut kokemukset. Vieraana etäyhteydellä kokemustoimija Ulla, joka kertoo oman tarinansa keskustelun aluksi.
  • ti 1.11. klo 18-19.30 Pärjätään töissä ja opiskeluissa. Vieraana etäyhteydellä Neuroliiton työelämäasiantuntija Marju Teinikivi.
  • ti 15.11. klo 18-19.30 Sosiaaliturvan kiemurat. Vieraana etäyhteydellä Neuroliiton sosiaalityöntekijä Hanna Pakarinen, jolta voi kysyä mm. tukiin, etuuksiin ja kuntoutukseen liittyviä kysymyksiä.
  • ti 29.11. klo 18-19.30 Sana on vapaa. Mistä haluaisit vielä keskustella tai kysyä muilta? Keskustellaan myös ryhmän jatkosta.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset (mielellään 9.10.2022 mennessä): järjestösuunnittelija Sari Raitakari, sari.raitakari@neuroliitto.fi, p. 0400 976 741